Utópia - Tasunka módra

Innen-onnan felcsipegetett és a magam képére formált gondolatok arról, minek is kéne egy alternatív kormányprogramban szerepelnie.

Friss topikok

Linkblog

ELÖLJÁRÓBAN

2007.03.15. 17:32 | Tasunka-vitko (tasunka.blog.hu) | Szólj hozzá!

Címkék: program

ELÖLJÁRÓBAN:

Hogy miről is van szó: sok helyről hallom, hogy ne csak kritizálja valaki (ellenzék, újságíró, én magam) a „reformokat”, hanem mondjanak, mondjunk jobbat. Az alábbi gondolatok némelyike már elég régóta motoszkál bennem, de tavaly karácsony környékén jutott rá némi időm, hogy vázlatosan papírra vessem őket. Begépelésre, újbóli átgondolásra és átszerkesztésre csak most jutott időm (több részletben). 

INKOGNITÓBAN:

- A cím igencsak nagyképű ezért elnézést kérek. Az alább kifejtett gondolatok, tervek nagy része nem saját ötletem. Az én gondolataim, hiszen a magaménak érzem őket, igaznak gondolom őket. Sajnos azonban sok ötlet esetében nem emlékszem már, hogy kitől hallottam, olvastam őket. Galád dolog volna „ellopni” és saját nevem alatt leírni őket, ha nem tudom pontosan megnevezni az eredeti szerző(ke)t.

Azért egy kis felsorolás talán nem árt a forrásokról, a teljesség igénye nélkül: édesanyám, édesapám, feleségem, apósom, barátaim, nol-fórum, Tóta W. Árpád, R.A. Heinlein, Kardos Gábor.

- Gyáva nyúl vagyok (ezúton kérek elnézést minden önérzetében sértett nyúltól), és nincs kedvem magyarázkodni se munkahelyen, se másutt – mivelhogy némely megállapításom eléggé drasztikusnak, hogyne mondjam brutálisnak hathat.

- Készséggel szavaznék bárkire, aki az alábbi alapvetést, és az egyéb pontok egy részét megvalósítaná. Viszont irtóznék mindennemű hatalomtól a saját kezemben (nem embernek való dolog a hatalom – tönkre is teszi a birtokosait). És azt sem szeretném, ha bárki énrám hivatkozva gyakorolna hatalmat. Tudom, hogy ennek gyakorlatilag semmi esélye sincs, de szeretek nagyképű lenni, ezért úgy csinálok, mintha lenne – és álnév mögé bújok.

KÉRÉS:

Nyomatékosan megkérek mindenkit, aki ismeri a személyazonosságomat, hogy NE adjon rólam információt senkinek. Még annyit sem, hogy én ismerem ezt a pofát. Ismétlem: gyáva ember vagyok.

FELHÍVÁS:

Bárki, aki ezt olvassa, kérem gondolkozzon el, ő hogyan oldaná meg ezeket, vagy más kérdéseket! Akár írja hozzá további pontok, kiegészítések formájában! Szedje ízekre, amit írtam, mutasson rá, hol hülyeség, és próbáljon javítani rajta! Legyen egy közös „program” a végére, ami talán megvalósítható!

Kiegészítés: Tudom, hogy amiket leírtam, jórészt megvalósíthatatlanok – mivel a regnáló politikai, gazdasági vezetés érdekeivel messzemenően ellentétesek. Mondhatjuk úgy is – naív vagyok. Sebaj, szeretek ilyen lenni. 

MENTEGETŐZÉS:

A szövegben gyakran kijelentő módot használtam, sőt néhol úgy írtam, mintha nem javaslatról, hanem már megvalósult változásról lenne szó. Így fogalmazódott meg bennem, és lusta voltam átszerkeszteni feltételes, vagy óhajtó mondatokba. Remélem ez még megbocsátható…

Tasunka-vitko

A bejegyzés trackback címe:

https://tasunka.blog.hu/api/trackback/id/tr4046975

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása