Utópia - Tasunka módra

Innen-onnan felcsipegetett és a magam képére formált gondolatok arról, minek is kéne egy alternatív kormányprogramban szerepelnie.

Friss topikok

Linkblog

V. Közlekedés / szállítás

2007.03.15. 17:48 | Tasunka-vitko (tasunka.blog.hu) | Szólj hozzá!

Címkék: program

 

V. Közlekedés / szállítás 

1. „Szennyező fizet” – „Károkozó fizet”.

- Mivelhogy főleg a teherautók, kamionok okozzák az utak tönkremenetelét, ezért a használóikkal kell megfizettetni az okozott károkat. Minden x tonnánál nehezebb (pontos számot a szakértőkre bízom) gépjármű futott km-k után fizet úthasználati díjat. Sokat. Esetleg napi átalányban. A külföldiek is. Minden úton, nemcsak az autópályán, autóutakon.

2. Közútról vasútra.

- Fejlesztés: Nagyobb városokban, forgalmasabb határátkelőknél átrakodó-központokat kell építeni, ahol vonatról kamionra és vica versa át lehet rakni, viszonylag gyorsan a félutánfutókat (azt hiszem így hívják, ha nem, valaki javítson ki). Így a központokban csak a kamion „elejét” kell várakoztatni, aztán az adott régióba szétszórni az árut. Nagyvárosok szélén logisztikai központokat építeni – ha még nincsenek, bár szvsz már vannak. Be a városba már elég teherautón szállítani, nem kell kamion. Erre kell szerezni uniós pénzeket! Meg ezen lehet lopkodni is, ha feltétlen muszáj.

3. Egy család – egy autó.

- Egy személy, vagy család (papa, mama, gyerekek) tulajdonában lévő autók után fizetendő adó: ha 2 autó van, akkor mindkettőre a szimpla adó kétszerese (azaz összesen négyszeres adó); ha 3 autó van, akkor mindháromra a szimpla adó háromszorosa (azaz összesen kilencszeres adó). És így tovább, négyzetesen növelve az adót. Fuvarozók, taxisok stb. munkaeszközként használt autóira természetesen ez nem vonatkozik.

4. Tömegközlekedés fejlesztése kistérségi elkerülő utak helyett.

- Nem kell elkerülő-utat építeni pl. a Pilisbe. Keresztül a tájvédelmi körzeten. Budapestről kiköltözött újgazdagok miatt megnövekedett forgalom levezetésére. Venni kell még 10 buszt a volántársaságnak és reggel meg este sűríteni a járatokat. Aki meg a dugóban akar állni, az magára vessen.

5. VEKE-t a BKV-ba!

- A BKV teljes felső-vezetését ki köll rúgni. Aztán Aba Botond 20-millájáért felvenni a VEKE vezetését BKV-vezetőségnek. Osszák el maguk között a 20 milliót minden évben. Eddig ingyen foglalkoztak Budapest közlekedésével, talán ennyiért is megteszik. Sőt, talán a feléért is. Ez esetleg más nagyvárosokban is működne – nekem csak a BKV-val vannak tapasztalataim.

A bejegyzés trackback címe:

https://tasunka.blog.hu/api/trackback/id/tr9346986

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása